Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Jakubów

Kolorowy pasek

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli z zakresu administracji publicznej.

  

  1. Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego, przepisach szczególnych oraz przepisach wydanych przez Wojewodę lub Samorządowe Kolegium Odwoławcze w trybie art. 35 § 4 Kpa.
  2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw interesantów, kierując się przepisami prawa.
  3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw interesantów ponoszą Kierownicy Referatów oraz pracownicy, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
  4. Koordynację działań poszczególnych stanowisk pracy Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw interesantów, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz Gminy.
  5. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez interesantów określa Kodeks Postępowania Administracyjnego, Instrukcja Kancelaryjna oraz przepisy szczegółowe, dotyczące zwłaszcza organizacji, przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków interesantów.
  6. Sprawy wniesione do Urzędu przez interesantów są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.
  7. Pracownicy obsługujący interesantów obowiązani są do:
    1. udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniania treści obowiązujących przepisów,
    2. rozstrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia,
    3. informowania zainteresowanych o stanie zaawansowania ich sprawy,
    4. powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
    5. informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć.
  8. Interesanci mają prawo uzyskać informację w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej, telegraficznej.
  9. Wójt lub Zastępca Wójta przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 10:00 - 18:00.
  10. Sekretarz i Skarbnik przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie.
  11. Informacje o dniach i godzinach przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków umieszcza się w obiekcie Urzędu.

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Artur Trzciński
Data wprowadzenia:2005-08-22 00:00:00
Opublikował:Artur Trzciński
Data publikacji:2005-08-22 00:00:00
Ostatnia zmiana:2005-08-22 00:00:00
Ilość wyświetleń:2604

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij