
Zastępca Wójta Gminy Jakubów
Zastępca Wójta wykonuje zadania powierzone mu przez Wójta.
Zastępca Wójta w czasie nieobecności Wójta pełni obowiązki w zakresie przekazanych mu przez Wójta upoważnień.
Wygaśnięcie mandatu Wójta przed końcem kadencji jest równoznaczne z odwołaniem jego Zastępcy.
Po upływie kadencji Wójta , Zastępca Wójta pełni swoje obowiązki do chwili objęcia obowiązków przez nowo powołanego Zastępcę Wójta.
Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności
Dla Pana Bogusława Dziedzica
Zatrudnionego na stanowisku: Zastępca Wójta – 1 etatu
Podległość służbowa
Przełożonym wszystkich pracowników Urzędu jest Wójt Gminy, który ma prawo wydawać polecenia służbowe każdemu pracownikowi Urzędu.
Pana bezpośrednim przełożonym jest Wójt.
-
Zakres obowiązków wynikających z art. 100 Kodeksu pracy:
1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
1) przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
2) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
3) przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
4) dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
5) przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
6) przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.
-
Zakres obowiązków wynikających z art. 211 Kodeksu Pracy:
Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest podstawowym obowiązkiem pracownika. W szczególności pracownik jest obowiązany:
1) znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym,
2) wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń i wskazówek przełożonych,
3) dbać o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład w miejscu pracy,
4) stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielonych środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem,
5) poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim i stosować się do wskazań lekarskich,
6) niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników, a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym im niebezpieczeństwie,
7) współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
IV. Zakres obowiązków pracownika samorządowego:
-
Przestrzeganie obowiązków określonych w:
-
ustawie z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
-
w sprawach nie unormowanych w ww. ustawie przepisów prawa powszechnie obowiązujących,
-
w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Jakubów,
-
w Regulaminie Pracy Urzędu Gminy Jakubów.
V. Zadania wspólne pracowników Urzędu.
-
Do wspólnych zadań pracowników ze względu na rodzaj prowadzonych spraw należy w szczególności:
-
posiadanie odpowiednich kwalifikacji i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego i przepisów gminnych, jak również w niezbędnym zakresie prawa cywilnego i karnego oraz finansowego;
-
zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań;
-
zapewnienie prawidłowego elektronicznego obiegu dokumentów;
-
właściwe przechowywanie i zabezpieczenia dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcją kancelaryjną oraz przekazywanie dokumentacji wytworzonej na stanowisku do archiwum zakładowego;
-
przygotowywanie zagadnień, projektów dokumentów, projektów uchwał na posiedzenia rady gminy oraz zarządzeń wójta i nadawanie biegu ich realizacji;
-
współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji;
-
umiejętność właściwego kontaktowania się z mieszkańcami oraz administracją samorządową i rządową;
-
współpraca podczas rozpatrywania skarg i wniosków według właściwości;
-
organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony tajemnic prawnie chronionych oraz ochrony danych osobowych;
-
przygotowywanie umów, wniosków i dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań;
-
opracowywanie i wykonywanie zaproszeń, dyplomów i listów gratulacyjnych w ramach zadań referatu;
-
przygotowywanie i terminowe przekazywanie wszelkiego typu sprawozdawczości;
-
przygotowywanie ocen, analiz, informacji na użytek wójta i organów gminy;
-
zapewnienie realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w czasie pokoju oraz zadań mających na celu ochronę ludności i mienia przed niebezpieczeństwami wynikającymi z działań wojennych, klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
-
szczególna dbałość o mienie gminy, polegająca na ścisłym przestrzeganiu zasad gospodarności, celowości podejmowanych działań oraz staranności w przygotowaniu decyzji;
-
prowadzenie archiwum dokumentacji zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami i potrzebami;
-
realizowanie zadań gminy w zakresie zamówień publicznych;
-
przygotowywanie projektów: uchwał, zarządzeń, umów zleceń i umów o dzieło oraz ich realizacja w zakresie zadań prowadzonych przez referat,
-
wytwarzanie i wprowadzanie informacji z zakresu pracy referatu do BIP i strony internetowej urzędu,
-
pomoc radzie, właściwym rzeczowym komisjom rady w wykonywaniu zadań,
-
współdziałanie ze skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy,
-
współdziałanie z sekretarzem gminy w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników danego referatu czy stanowiska.
-
Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych na poszczególnych stanowiskach pracy:
-
rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie
instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
2) rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 roku w sprawie
postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
-
Każdy pracownik prowadzi teczkę organizacyjną stanowiska pracy, która powinna zawierać:
-
wykaz jednostek, z którymi współpracuje pracownik wykonując swoje zadania,
-
zakres czynności stanowiska pracy (wyciąg z regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy),
-
skorowidz (wykaz) i zbiór przepisów obowiązujących na danym stanowisku pracy,
-
wykaz teczek rzeczowych prowadzonych na danym stanowisku pracy (numery i ich tytuły oraz kategorie archiwalne zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt),
-
wykaz rejestrów i ewidencji prowadzonych na danym stanowisku pracy,
-
upoważnienia i pełnomocnictwa Wójta Gminy do załatwiania określonych spraw i podejmowania określonych decyzji administracyjnych w Jego imieniu.
-
Zakres obowiązków i czynności na stanowisku pracy:
-
Zastępca wójta wykonuje zadania powierzone mu przez wójta.
-
Zastępca wójta w czasie nieobecności wójta lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków z powodów określonych w art. 29g ustawy o samorządzie gminnym sprawuje w zastępstwie funkcję wójta w zakresie udzielonych mu przez wójta pełnomocnictw lub upoważnień.
-
Zastępca wójta dba o sprawne i prawidłowe załatwianie spraw interesantów.
-
Na podstawie udzielonego przez Wójta pełnomocnictwa Zastępca Wójta może sprawować funkcje kierownika administracyjnego urzędu gminy.
-
Wydaje decyzje w indywidualnych sprawach administracyjnych z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Wójta.
-
Bierze udział w komisjach przetargowych oraz pozyskiwanie środków unijnych i krajowych na zadania inwestycyjne.
-
Wykonywanie innych zadań na polecenie i z upoważnienia wójta.
-
Wykonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta niezastrzeżonych ustawą o pracownikach samorządowych dla przewodniczącego rady gminy i rady gminy przez pracownika upoważnionego w razie nieobecności sekretarza;
VII. Zakres uprawnień:
-
Uprawnienia pracownika samorządowego regulują przepisy prawa pracy, a w szczególności:
-
ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
-
Regulamin Pracy Urzędu Gminy Jakubów,
-
Zakres odpowiedzialności
Pan Bogusław Dziedzic jest odpowiedzialny za:
-
Prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań wymienionych w niniejszym zakresie
obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
-
Wnikliwe i terminowe rozpatrywanie wniosków, skarg i innych sygnałów od społeczeństw
oraz prawidłowe załatwianie spraw interesantów.
-
Terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdań statystycznych i innych.
-
Prawidłowe zabezpieczenie dokumentów na stanowisku pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu.
-
Prawidłowe zabezpieczenie pieczęci w czasie i po zakończeniu pracy.
-
Przydzielone wyposażenie należy wykorzystywać zgodnie z przeznaczeniem i dbać o jego właściwy stan.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojciech Modrzejewski |
Data wprowadzenia: | 2005-09-06 00:00:00 |
Opublikował: | Wojciech Modrzejewski |
Data publikacji: | 2005-09-06 00:00:00 |
Ostatnia zmiana: | 2019-08-05 09:17:33 |
Ilość wyświetleń: | 12381 |